29 Aralık 2014 Pazartesi

KÜTAHYA-ESKİŞEHİR-BEYPAZARI

1.GÜN:
Sabah 06:30’da Üçkuyular,07:00’de Üçyol’dan ,07.30’da Karşıyaka Anıttan misafirlerimizi alarak turumuza başlıyoruz.Yolda vereceğimiz  kahvaltı(ekstra) ve ihtiyaç molalarının ardından KÜTAHYA’ya varıyoruz.Burada ilk olarak  Macar Milli Kahramanı LAJOS KOSSUTH Müzesi – DÖNENLER CAMİİ ve tarihi dokusunu korumayı başarmış  eski Kütahya evlerinin bulunduğu GERMİYAN SOKAĞI’ndaki KÜTAHYA EVİ’ni  geziyoruz.Ardından yine bu evlere örnek  Germiyan Yalısında öğle yemeği(ekstra) molası veriyoruz.Molamızın ardından Çiniciler çarşısına gidip çini ve seramik alış-verişi yapıyoruz. Bu gezimizden sonra  Eskişehir’e doğru yolumuza devam ediyoruz.Eskişehir’e vardığımızda ESKİŞEHİR’e güzellik ve serinlik katan PORSUK ÇAYI kenarında akşam çaylarımızı içip (zamanlama uygunsa)küçük motorlarla tekne turu (extra) yapıp merkezdeki otelimize yerleşiyoruz.Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
2.GÜN:
Sabah kahvaltısının ardından otelden ayrılarak İlk olarak kentin kuruluş yeri olan ODUN PAZARI’na gidiyoruz. Renkli, ahşap süslemeli, cumbalı evlerin resimlerini çekip,çevre gezisi yapıyoruz.BİLİM SANAT MÜZESİ-ŞELALE PARK , yaşanmış tarihin izlerini yansıtan ÇAĞDAŞ CAM MÜZESİ’ni  BALMUMU MÜZESİ’ni geziyoruz.Daha sonra Kanuni Sultan Süleyman döneminde yaptırılmış görkemli bir yapıya sahip KURŞUNLUCAMİİ ve KÜLLİYESİ(1525)ni geziyoruz.Tarihi ATLIHAN ÇARŞISI’nda Eskişehir’e özgü geleneksel el sanatlarımızdan olan LÜLETAŞI’nın işlenişini izleyip alışveriş yapıyoruz.Bu gezilerimizden sonra Eskişehir’in meşhur Çi Böğreğinden yemek için öğle yemek(ekstra)molası veriyoruz.Molamızdan sonra Eskişehir’e veda edip BEYPAZARI’na gidiyoruz. İlk önce HIDIRLIK TEPESİ’ne çıkıp eski ve yeni  BEYPAZARINI seyredip resimliyoruz. Bu güzelliklerin ardından tarihi dokudan ayrılıp  muhteşem doğayı yaşamak üzere İNÖZÜ  Vadisi’ne iniyoruz.Günün sonunda  merkezdeki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği için Beypazarı’na özgü ve canlı müzik eşliğinde yöresel yemekleri tatmak için  BAĞ EVİ’ne gidiyoruz. Konaklama  otelimizde
3.GÜN:
Sabah  kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıyoruz.Daha sonra BEYPAZARI TARİH VE KÜLTÜR EVİNİ (Beypazarı tarihini ortaya koyan eserler,kıymetli madenler,antika eşyalar sergilenmektedir) geziyoruz.Halk Eğitim Merkezinde geleneksel el sanatlarından olan Gümüş işçiliği - Kilim ve el işi  Dantellerin tanıtımına katılıp alış veriş yapıyoruz.Tarihi Beypazarı çarşısında meşhur Beypazarı kurusu ve yerli halkın açmış olduğu standlardaki ev yapımı yiyecekleri (kuru domates–erişte-80katlı baklava)tadıyoruz.Gezilerimizin sonunda Beypazarı’ndan ayrılıyoruz.Polatlı’da  vereceğimiz öğle yemek(ekstra)molamızın ardından uygun yerlerde molalar vererek  Afyon-Uşak-Kütahya üzerinden İzmir’e varıyoruz.